Detalle Participación Pública

Consulta
Pechada
Alcance da norma:
Anteproxecto de Lei
Carácter da consulta:
Normativas
Tipo de participación:
Consulta pública previa

Resumo

De conformidade co artigo 26.2 da Lei 50/1997, do 27 de novembro, do Goberno procédese a realizar o trámite de consulta pública previa á elaboración do texto de Anteproxecto de Lei de modificación da Lei 20/2003, do 7 de xullo, de Protección Xurídica do Deseño Industrial, para traspor a Directiva (UE) 2024/2823 do Parlamento Europeo e do Consello, do 23 de outubro de 2024, sobre a protección xurídica dos debuxos e modelos.

Antecedentes da norma

A Directiva 98/71/CE do Parlamento Europeo e do Consello, do 13 de outubro de 1998, sobre a protección xurídica dos debuxos e modelos e o Regulamento (CE) nº 6/2002 do Consello, do 12 de decembro de 2001, sobre os debuxos e modelos comunitarios, estableceron o marco de protección de deseños a nivel da Unión en paralelo á súa protección a nivel nacional nos Estados membros.

Recentemente, a Unión Europea ha ditado unha nova Directiva e un novo Regulamento en materia de deseños (Directiva (UE) 2024/2823 do Parlamento Europeo e do Consello, do 23 de outubro de 2024 e Regulamento (UE) 2024/2822 o Parlamento Europeo e do Consello, do 23 de outubro de 2024, polo que se modifica o Regulamento (CE) n.° 6/2002 do Consello, sobre os debuxos e modelos comunitarios, e derrógase o Regulamento (CE) n.° 2246/2002 da Comisión) que nacen como resposta á necesidade de revisar o este marco de protección, vixente desde hai vinte anos, co fin de adaptalo á evolución das novas tecnoloxías de mercado e facelo máis accesible e eficiente.

A mencionada Directiva (UE) 2024/2823 do Parlamento Europeo e do Consello, do 23 de outubro de 2024 establece a obriga dos Estados Membros de traspola antes do 9 de decembro de 2027.

O anteproxecto de lei que se somete a consulta pública ten o obxectivo de incorporar ao noso dereito interno os preceptos de obrigada transposición e adecuar e actualizar a protección dos dereitos de propiedade industrial ás necesidades actuais.

Problemas que se pretenden resolver co novo estándar

A Directiva (UE) 2024/2823 ten como obxectivo modernizar e harmonizar a protección dos deseños na Unión, asegurando un mercado interior competitivo e eficiente, adaptado aos retos actuais e con beneficios para empresas, consumidores e a sustentabilidade. Para iso introduce novas esixencias en relación á protección dos deseños por parte dos Estados membros. Numerosos aspectos que introduce a Directiva (UE) 2024/2823 están contemplados na nosa actual Lei 20/2003, do 7 de xullo, pero outros aspectos que se detallan a seguir, fan necesario acometer unha modificación da nosa lexislación nacional actual.

Entre outras cuestións, a nova Directiva establece que as condicións de obtención dun dereito sobre un deseño rexistrado deben harmonizarse en todos os Estados membros para lograr os obxectivos do mercado interior, e, a tal fin, dispón que as definicións unitarias dos conceptos de deseño e produto deben ser claras, transparentes e actualizadas. Por iso acométese a modificación da definición de deseño, co fin de incluír claramente os que están incorporados a un obxecto físico, ou os que se visualizan nun gráfico ou os que se perciben a través da disposición espacial de elementos, incluíndo dentro da definición o movemento, a transición ou calquera tipo de animación das características que tradicionalmente podían ser protexidas mediante deseño.

Igualmente, para facilitar a comercialización dos produtos con deseños protexidos e aumentar a concienciación sobre os réximes de rexistros de deseños existentes, créase un signo (D) para indicar que o deseño está rexistrado.

Establécese a denominada cláusula de reparación, orientada a preservar a eficacia da liberalización do mercado posventa de pezas de recambio, consiste en non conceder protección como deseño aos compoñentes de produtos complexos que se utilicen con fins de reparación do este produto complexo, co fin de restituírlle a súa aparencia inicial.

Outra das novidades que se introduce, con vistas a impedir a realización de copias ilexítimas de deseños protexidos ante o auxe da impresión 3D, é a previsión de que a creación, descarga, copia e posta a disposición de calquera soporte ou software que rexistre o deseño, para efectos da reprodución dun produto que infrinxa o deseño protexido, debe estar autorizado polo titular do dereito.

De igual modo, en aras dunha maior eficacia, nas solicitudes múltiples elimínase o requisito de unidade de clase.

Todos os aspectos mencionados, entre outros que prevé a Directiva (UE) 2024/2823 do Parlamento Europeo e do Consello, do 23 de outubro de 2024, serán obxecto de transposición a través da modificación a Lei 20/2003, do 7 de xullo.

Necesidade e oportunidade para a aprobación

A necesidade e oportunidade de aprobar este anteproxecto de lei deriva dunha obriga legal, pois a Directiva (UE) 2024/2823 do Parlamento Europeo e do Consello, do 23 de outubro de 2024, establece a obriga dos Estados Membros de traspor dita Directiva antes do 9 de decembro de 2027.

Obxectivos da norma

O obxectivo deste anteproxecto de lei será introducir na Lei 20/2003 é a transposición da Directiva (UE) 2024/2823 do Parlamento Europeo e do Consello, do 23 de outubro de 2024 e adecuar e actualizar a protección dos dereitos de propiedade industrial ás necesidades actuais.

Posibles solucións alternativas, reguladoras e non reguladoras

Valoráronse as seguintes alternativas:

  1. Elaboración dunha nova Lei de Protección Xurídica do Deseño Industrial. Na medida en que a actual Lei 20/2003, do 7 de xullo segue sendo adecuada á súa finalidade e que gran parte do seu articulado non se ve afectado de maneira substancial pola nova Directiva, non se considera unha opción adecuada.
  2. Elaboración do Anteproxecto de Lei de modificación da Lei 20/2003, do 7 de xullo, de Protección Xurídica do Deseño Industrial, para traspor a Directiva (UE) 2024/2823 do Parlamento Europeo e do Consello, do 23 de outubro de 2024. Esta solución resulta acertada desde o punto de vista de eficiencia lexislativa.
  3. Non levar a cabo ningunha actuación. Esta opción incumpriría o mandato contido no artigo 36 da Directiva (UE) 2024/2823 do Parlamento Europeo e do Consello, do 23 de outubro de 2024, que obriga aos Estados membros á súa transposición antes do 9 de decembro de 2027.

Por las razones expuestas, se considera que la opción más recomendable es la b).

Prazo de remisión

Prazo para enviar argumentos a partir do día luns, 17 de febreiro de 2025 ata o día xoves, 6 de marzo de 2025

Presentación de alegacións

As alegacións pódense enviar ao enderezo de correo electrónico: coordinacionjuridica@oepm.es indicando no asunto: "Consulta pública previa: transposición da Directiva de Deseños"

Só serán consideradas as respostas nas que o remitente estea identificado. Con carácter xeral, as contribucións recibidas consideraranse susceptibles de difusión pública. As partes da información remitida que, a xuízo do interesado deban ser tratadas con carácter confidencial e en consecuencia non proceda a súa libre difusión, deberán ser especificamente sinaladas no propio texto da contribución, non considerándose para estes efectos as mensaxes xenéricas de confidencialidade da información.