Serveis de la Biblioteca

La Biblioteca General del Ministeri d'Indústria i Turisme ofereix una àmplia gamma de serveis, tant presencials com en línia, orientats a facilitar l'accés a la informació i a recolzar el treball tècnic, documental i de recerca del personal del Departament i dels seus usuaris externs:

  • Préstec personal. El període de préstec és de 30 dies, prorrogable per altres 15, sempre que no exista una reserva previa del documento por parte de otro usuario. Servicio disponible para el personal del Complex Cuzco.
  • Préstec interbibliotecari. Permet accedir a documents disponibles en altres biblioteques, nacionals o internacionals. El préstec queda subjecte a les condicions que determini la biblioteca subministradora.
  • Col·lecció especialitzada en lliure accés. Situada a la sala de consulta, aquesta col·lecció d'accés lliure reuneix monografies i revistes especialitzades a les àrees competència del Ministeri.
  • Consulta en la sala. La sala de lectura dispone de doce puestos de consulta, acceso a internet mitjançant connexió wifi, i dos ordinadors d'ús públic. Els usuaris poden utilitzar també els seus propis dispositius electrònics (ordinadors portàtils, tableta, smartphones, etc.).
  • Accés a revistes, bases de dades i biblioteques digitals subscrites. La Biblioteca subscriu un ampli nombre de revistes especialitzades, tant en paper com en línia, així com a bases de dades i biblioteques digitals. que cobreixen les principals àrees d'activitat del Ministeri. Servei disponible per al personal del Complex Cuzco.
  • Catàleg bibliogràfic en línia. El catàleg en línia proporciona accés al conjunt de fons de la Biblioteca. Permet cerques per múltiples camps (autor, títol, matèria, data de publicació, entre uns altres) i l'ordenació dels resultats segons diferents criteris (tipus de document, data, etc.). Consulti la Taula de signaturas de la Biblioteca.
  • Butlletins informatius.
    • Butlletí de novetats bibliogràfiques: recull les publicacions incorporades a la col·lecció en els tres últims mesos, incloent llibres, revistes i articles seleccionats per la seva rellevància.
    • Butlletí de sumaris de revistes: ofereix la relació de revistes en paper rebudes en el mateix període, acompanyades dels seus sumaris.
    Els interessats poden subscriure's al Servei d'Alerta per rebre per correu electrònic la notificació de nous butlletins.
  • Revista de la Biblioteca. Publicació semestral amb informació sobre notícies bibliotecàries, entrevistes, ressenyes de publicacions i recursos d'informació i recomanacions de lectura. Els interessats poden Subscriure's per rebre notificacions de nous nombres.
  • Informació bibliogràfica. La Biblioteca ofereix assistència personalitzada, presencial o remota (correu electrònic o telèfon), per a la localització d'informació sobre temes específics. Es consulten tant recursos propis com a fonts externes amb la finalitat de proporcionar referències completes i pertinents.
  • Suggeriments d'adquisició. Els usuaris poden proposar la compra de nous llibres o la subscripció a revistes mitjançant l'enviament d'una sol·licitud al correu electrònic a la Biblioteca.
  • Conectividad. La Biblioteca dispone de servicio de conexión wifi para facilitar el acceso a internet desde los equipos disponibles en la sala de lectura o desde dispositivos personales.
Carta de serveis (versió tríptic)

Butlletins de novetats i sumaris de la Biblioteca, de caràcter trimestral. Recullen les incorporacions recents al fons i estan disponibles per a la seva consulta en línia.