Servicis de la Biblioteca

La Biblioteca General del Ministeri d'Indústria i Turisme oferix una àmplia gamma de servicis, tant presencials com en línia, orientats a facilitar l'accés a la informació i a recolzar el treball tècnic, documental i d'investigació del personal del Departament i dels seus usuaris externs:

  • Préstec personal. El període de préstec és de 30 dies, prorrogable per altres 15, sempre que no existisca una reserva prèvia del document per part d'un altre usuari. Servici disponible per al personal del Complex Cuzco.
  • Préstec interbibliotecari. Permet accedir a documents disponibles en altres biblioteques, nacionals o internacionals. El préstec queda subjecte a les condicions que determine la biblioteca subministradora.
  • Col·lecció especialitzada en lliure accés. Situada en la sala de consulta, esta col·lecció d'accés lliure reunix monografies i revistes especialitzades en les àrees competència del Ministeri.
  • Consulta en la sala. La sala de lectura dispone de doce puestos de consulta, acceso a internet mitjançant connexió wifi, i dos ordinadors d'ús públic. Els usuaris poden utilitzar també els seus propis dispositius electrònics (ordinadors portàtils, tauletes, smartphones, etc.).
  • Accés a revistes, bases de dades i biblioteques digitals subscrites. La Biblioteca subscriu un ampli nombre de revistes especialitzades, tant en paper com en línia, així com a bases de dades i biblioteques digitals. que cobrixen les principals àrees d'activitat del Ministeri. Servici disponible per al personal del Complex Cuzco.
  • Catàleg bibliogràfic en línia. El catàleg en línia proporciona accés al conjunt de fons de la Biblioteca. Permet cerques per múltiples camps (autor, títol, matèria, data de publicació, entre uns altres) i l'ordenació dels resultats segons diferents criteris (tipus de document, data, etc.). Consulte la Taula de signaturas de la Biblioteca.
  • Butlletins informatius.
    • Butlletí de novetats bibliogràfiques: arreplega les publicacions incorporades a la col·lecció en els tres últims mesos, incloent llibres, revistes i articles seleccionats per la seua rellevància.
    • Butlletí de sumaris de revistes: oferix la relació de revistes en paper rebudes en el mateix període, acompanyades dels seus sumaris.
    Els interessats poden subscriure's al Servici d'Alerta per a rebre per correu electrònic la notificació de nous butlletins.
  • Revista de la Biblioteca. Publicació semestral amb informació sobre notícies bibliotecàries, entrevistes, ressenyes de publicacions i recursos d'informació i recomanacions de lectura. Els interessats poden Subscriure's per a rebre notificacions de nous nombres.
  • Informació bibliogràfica. La Biblioteca oferix assistència personalitzada, presencial o remota (correu electrònic o telèfon), per a la localització d'informació sobre temes específics. Es consulten tant recursos propis com a fonts externes amb la finalitat de proporcionar referències completes i pertinents.
  • Suggeriments d'adquisició. Els usuaris poden proposar la compra de nous llibres o la subscripció a revistes mitjançant l'enviament d'una sol·licitud al correu electrònic a la Biblioteca.
  • Connectivitat. La Biblioteca disposa de servici de connexió wifi per a facilitar l'accés a internet des dels equips disponibles en la sala de lectura o des de dispositius personals.
Carta de servicis (versió tríptic)

Butlletins de novetats i sumaris de la Biblioteca, de caràcter trimestral. Arrepleguen les incorporacions recents al fons i estan disponibles per a la seua consulta en línia.